 
  
		| Yazarlar (3) | 
|  Serkan Terzi Çankırı Karatekin Üniversitesi, Türkiye | 
|  Şen İlker Kıymetli | 
|  Bilal Solak İnönü Üniversitesi, Türkiye | 
| Özet | 
| Türkiyenin Avrupa ile bütünleşme süreci, 1960 yılından günümüze artarak devam et mektedir.Bu süreç özellikle sosyal, ekonomik, kültürel ve yükseköğretim alanında etkisini göstermektedir.Avrupada ortak bir Yüksek Öğrenim Alanı oluşturmak amacıyla çeşitli anlaşmalar yapılarakyürürlüğe girmiştir. Yapılan anlaşmaların en önemlilerinden biri olan Bologna Süreci Avrupadafaaliyet gösteren üniversitelerde ortak ders müfredatları oluşturmaktır. Bunun yanında BolognaSüreciyle verilen derslerin kalitesini ve içeriğini belirli bir standarda getirmek amaçlanmaktadır. Busüreçten muhasebe eğitimi, derslerin içeriği ve kredisi açısından etkilenmiştir.Çalışmada Türkiyede eğitim veren devlet ve vakıf üniversitelerinin İşletme Bölümlerindeokutulan müfredatlar incelenmiştir. Yapılan çalışmada seçilen üniversiteler, ulusal kredi ve AKTSleriaçısından değerlendirilmiştir. | 
| Anahtar Kelimeler | 
| Makale Türü | Özgün Makale | 
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale | 
| Dergi Adı | MUHASEBE VE FİNANSMAN DERGİSİ | 
| Dergi ISSN | 2146-3042 | 
| Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO, ASOS, TÜBİTAK ULAKBİM | 
| Makale Dili | Türkçe | 
| Basım Tarihi | 07-2013 | 
| Cilt No | 2013 | 
| Sayı | 59 | 
| Sayfalar | 83 / 100 | 
| Makale Linki | http://journal.mufad.org.tr/index.php/tr/arsiv/940-sayi-59-temmuz-2013/711-bologna-surecinin-muhasebe-egitimine-etkisi-universitelerin-isletme-bolumlerinin-ders-programlari-uzerine-bir-inceleme |