img
img
Bologna Sürecinin Muhasebe Eğitimine Etkisi Üniversitelerin İşletme Bölümlerinin Ders Programları Üzerine Bir İnceleme   
Yazarlar (3)
Serkan Terzi
Çankırı Karatekin Üniversitesi, Türkiye
Şen İlker Kıymetli
Bilal Solak
İnönü Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Türkiyenin Avrupa ile bütünleşme süreci, 1960 yılından günümüze artarak devam et mektedir.Bu süreç özellikle sosyal, ekonomik, kültürel ve yükseköğretim alanında etkisini göstermektedir.Avrupada ortak bir Yüksek Öğrenim Alanı oluşturmak amacıyla çeşitli anlaşmalar yapılarakyürürlüğe girmiştir. Yapılan anlaşmaların en önemlilerinden biri olan Bologna Süreci Avrupadafaaliyet gösteren üniversitelerde ortak ders müfredatları oluşturmaktır. Bunun yanında BolognaSüreciyle verilen derslerin kalitesini ve içeriğini belirli bir standarda getirmek amaçlanmaktadır. Busüreçten muhasebe eğitimi, derslerin içeriği ve kredisi açısından etkilenmiştir.Çalışmada Türkiyede eğitim veren devlet ve vakıf üniversitelerinin İşletme Bölümlerindeokutulan müfredatlar incelenmiştir. Yapılan çalışmada seçilen üniversiteler, ulusal kredi ve AKTSleriaçısından değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı MUHASEBE VE FİNANSMAN DERGİSİ
Dergi ISSN 2146-3042
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO, ASOS, TÜBİTAK ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2013
Cilt No 2013
Sayı 59
Sayfalar 83 / 100
Makale Linki http://journal.mufad.org.tr/index.php/tr/arsiv/940-sayi-59-temmuz-2013/711-bologna-surecinin-muhasebe-egitimine-etkisi-universitelerin-isletme-bolumlerinin-ders-programlari-uzerine-bir-inceleme
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 12

Paylaş