img
img
Cep Telefonu Markalarının Müşterileri ile Birlikte Değer Yaratma Heveslilikleri İstanbuldaki Tüketicilerin Algılarına Üzerine Bir Çalışma   
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Ezgi Uzel AYDINOCAK Prof. Dr. Ezgi Uzel AYDINOCAK
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Hizmet baskın mantık döneminin ilerlemesiyle değer yaratmanın sadece işletmenin müşteriye karşı tek taraflı bir sorumluluğu olmadığı, aksine müşterilerle karşılıklı bir etkileşim sonucu ortaya çıkan bir süreç olduğu ortaya konmuştur. İşletmelerin müşterileri ile birlikte değer yaratma çabaları son yıllarda artış göstermiş olmasına rağmen tam anlamıyla izlenecek yol hakkında yeterli araştırma bulunmamaktadır. Birlikte değer yaratma kavramını hizmet yazınında ölçen az sayıda ölçek bulunmaktadır. Bunların içerisinde en son geliştirilen DART ölçeğidir ve işletmelerin müşterileri ile birlikte değer yaratma hevesliliklerini toplam dört boyutta - diyalog, erişim, risk değerlendirmesi ve şeffaflık- ölçmek üzere tasarlanmıştır. Bu araştırmanın amacı, İstanbul ilinde cep telefonu kullanan tüketiciler üzerinde, cep telefonu markalarının birlikte değer yaratma heveslilikleri konusunda algılarını ölçmek adına DART ölçeğinin uygulanmasıdır. Araştırmanın sonucunda ölçek, aslında olduğu gibi boyutlarını korumuş ve güvenilirliği yüksek bulunmuştur
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Beykoz Akademi Dergisi
Dergi ISSN 2147-8082
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2015
Cilt No 3
Sayı 2
Sayfalar 75 / 92
Doi Numarası 10.14514/BYK.m.21478082.2015.3/2.75-92
Makale Linki http://lib.beykoz.edu.tr/wp-content/uploads/BeykozAkademi-Cilt-3-Say%C4%B1-2-ISSUU-Publish.pdf