img
img
PERAKENDECİLERİN OMNI-CHANNEL KABİLİYETİNİN MÜŞTERİ ALIŞVERİŞ DENEYİMİNE ETKİSİ    
Yazarlar (2)
Burcu Aytekin
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Ezgi Uzel AYDINOCAK Prof. Dr. Ezgi Uzel AYDINOCAK
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Günümüzde müşteriler, alışveriş yaparken istedikleri ürünlere ve hizmetlere istedikleri yerde ve istedikleri zamanda ulaşabilmeyi ve bu kanallar arasında kesintisiz bir alışveriş deneyimi yaşamayı istemektedirler. Müşterilerin istediği kanaldan alışverişi yapabilmeyi, alışverişlerini istedikleri zaman kaldıkları yerden devam ettirebilmeyi ve bunların yanı sıra farklılaştırılmış ve kişiselleştirilmiş deneyimi talep ettikleri görülmektedir. Perakendeciler artık omni-channel anlayışı ile müşterilere; başladıkları alışverişi başka kanaldan devam ettirebilme ve üçüncü kanallar ile alışverişi sonlandırabilme imkânı sağlamaktadır. Omni-channel anlayışı, birçok kanal vasıtası ile tüketicilere kesintisiz, eşşiz ve kusursuz bir alışveriş yaşama imkânı sağlamaktadır. Bu çalışmada, perakendecilerin omni-channel kabiliyetinin müşterilerin alışveriş deneyimlerine olumlu katkı sunacağı ortaya konmak istenmekte ve perakendecilerin omnichannel yatırımlarına ağırlık vermeleri tavsiye edilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Research in Business
Dergi ISSN 2630-6255
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 11-2022
Cilt No 7
Sayı 2
Sayfalar 624 / 642
Doi Numarası 10.54452/jrb.1198468
Makale Linki http://dx.doi.org/10.54452/jrb.1198468
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
PERAKENDECİLERİN OMNI-CHANNEL KABİLİYETİNİN MÜŞTERİ ALIŞVERİŞ DENEYİMİNE ETKİSİ

Paylaş