 
  
  
		| Yazarlar (1) | 
|  Doç. Dr. Emre Ahmet SEÇMEN Beykoz Üniversitesi, Türkiye | 
| Özet | 
| Sinemanın dijital devrimi, yapım sonrası süreciyle başlamış ve günümüzde film üretimi ve dağıtımının tüm dinamiklerini değiştirmiş ve yeni bir disiplin getirmiştir. Filmlerin kendilerini tanıtabilecekleri ve ön plana çıkarabilecekleri bir alan olan festivaller, ödüller ve yarışmalar da geçmişten günümüze seçkilerin oluşturulması, filmlerin değerlendirilmesi ve ödüllendirme gibi konular da dijitalleşen sinemadan doğrudan etkilenen organizasyonlardır. Bu araştırma, geçmişten günümüze daha çok ana akım Amerikan sinemasının kendi içinde ürettiği filmlerin yarıştığı Akademi Ödülleri’nin dijital devrim ile birlikte yarışma filmleri aday tercihlerini ve farklı coğrafyalarla olan ilişkisini dijitalleşen sinema kameraları ekseninde sorgulamayı amaçlamaktadır. Açıklayıcı bir alan araştırması olan bu çalışma, sistematik desenli gömülü teori yöntemini kullanmaktadır. Sınırlılık Akademi Ödülleri’nde 2006-2023 arası dönem olarak belirlenmiştir. Sonuç olarak 2010 sonrası Akademi Ödülleri’nde “En İyi Film” ödülü olmak üzere birçok kategoride Amerikan ana akım sineması üretimi olmayan, daha düşük bütçeli bağımsız filmlerin de yarıştığı ve ödül aldığı, dijital platformlar için üretilmiş filmlerin de yarışabildiği bir yapısal dönüşümün yaşandığı ortaya çıkmaktadır. | 
| Anahtar Kelimeler | 
| Makale Türü | Özgün Makale | 
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale | 
| Dergi Adı | Erciyes İletişim Dergisi | 
| Dergi ISSN | 1308-3198 | 
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN | 
| Makale Dili | İngilizce | 
| Basım Tarihi | 07-2023 | 
| Cilt No | 10 | 
| Sayı | 2 | 
| Sayfalar | 555 / 571 | 
| Doi Numarası | 10.17680/erciyesiletisim.1268417 | 
| Makale Linki | http://dx.doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1268417 |