img
img
Marka İletişim Aracı Olarak Ürün Yerleştirme Uygulamalarının Hollywood ve Türk Sinema Filmleri Üzerine Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi    
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Duygu YAMAN Dr. Öğr. Üyesi Duygu YAMAN
Mehmet Marangoz
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bir reklam faaliyeti olarak her geçen gün yayılan ürün yerleştirme uygulamaları günümüzde markalar tarafından sıkça kullanılan bir uygulama olarak kendini göstermektedir. Ürün yerleştirme uygulamaları ile markalar bir dizi, film, klip vb. alanlara markalarının yerleştirmesini yaparak tanıtım faaliyetleri yapmakta ve bu uygulama geleneksel reklam faaliyetlerinin gittikçe önemini yitirmesine sebep olmaktadır. Çalışmanın amacı ürün yerleştirme uygulamalarının sinema filmlerinde kullanımını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda 2013-2018 yılları arasında çekilen ve en yüksek IMDB puanına sahip altı Türk ve altı Hollywood filmi içerik analizi ile incelenmiş ve iki ülkenin sinema filmlerinde ürün yerleştirme uygulamalarındaki farklılıklar ve benzerlikler ortaya konmuştur. İçerik analizi sonuçlarına göre filmlerde en çok yazılı ürün yerleştirme stratejisinin kullanıldığı görülmektedir. Filmler genelinde en çok hizmet-kargo sınıfında yerleştirme yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. En çok vurgulanan vaat ise teknoloji-kolaylık vaadi olarak belirlenmiştir. En çok ürün yerleştirme Hollywood filmlerinde yapılmış, her iki ülkede en çok uluslararası markaların yerleştirilmesinin yapıldığı görülmüştür. Kurgusal markalar ise en çok Türk filmlerinde yerleştirilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1308-2922
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2020
Sayı 40
Sayfalar 169 / 188
Doi Numarası 10.30794/pausbed.680217
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1168353