img
img
İşitme Engelli Öğrencilerin Dijital Okuryazarlık Becerisine İlişkin Algıları     
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Cansu Şahin KÖLEMEN Dr. Öğr. Üyesi Cansu Şahin KÖLEMEN
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
21. yüzyıl dijital çağ olarak ifade edilmektedir. Bu dijital çağda bireylerin sahip olması gereken bazı beceriler bulunmaktadır. Bu becerilerden biri dijital okuryazarlık becerisidir. Dijital okuryazarlık becerisi bireyin bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde öğrenmesinin yanı sıra herhangi bir problemine çözüm olan teknolojinin yasal, güvenli ve bilinçli olarak kullanabilmesi olarak ifade edilmektedir. Buradan yola çıkarak bu çalışmanın amacı işitme engelli öğrencilerin kendilerine ilişkin dijital okuryazarlık becerisine ilişkin algılarını incelemektir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu yükseköğretimde öğrenim gören 9 işitme engelli öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılara ulaşmak için kartopu yöntemi tercih edilmiştir. Çalışma kapsamında verilerin toplanması sürecinde görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre dijital okuryazarlık becerisine ilişkin görüşler, bu becerinin neden kazanılması gerektiği ve aldıkları eğitimin bu beceriyi geliştirip geliştirmediği dair temalar ortaya koyulmuştur. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1304-8120
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2023
Cilt No 20
Sayı 1
Sayfalar 21 / 30
Doi Numarası 10.33437/ksusbd.1239086
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksusbd/issue/77055