| Yazarlar (1) | 
|  Dr. Öğr. Üyesi Cansu Şahin KÖLEMEN Beykoz Üniversitesi, Türkiye | 
| Özet | 
| 21. yüzyıl dijital çağ olarak ifade edilmektedir. Bu dijital çağda bireylerin sahip olması gereken bazı beceriler bulunmaktadır. Bu becerilerden biri dijital okuryazarlık becerisidir. Dijital okuryazarlık becerisi bireyin bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde öğrenmesinin yanı sıra herhangi bir problemine çözüm olan teknolojinin yasal, güvenli ve bilinçli olarak kullanabilmesi olarak ifade edilmektedir. Buradan yola çıkarak bu çalışmanın amacı işitme engelli öğrencilerin kendilerine ilişkin dijital okuryazarlık becerisine ilişkin algılarını incelemektir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu yükseköğretimde öğrenim gören 9 işitme engelli öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılara ulaşmak için kartopu yöntemi tercih edilmiştir. Çalışma kapsamında verilerin toplanması sürecinde görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre dijital okuryazarlık becerisine ilişkin görüşler, bu becerinin neden kazanılması gerektiği ve aldıkları eğitimin bu beceriyi geliştirip geliştirmediği dair temalar ortaya koyulmuştur. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. | 
| Anahtar Kelimeler | 
| Makale Türü | Özgün Makale | 
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale | 
| Dergi Adı | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | 
| Dergi ISSN | 1304-8120 | 
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN | 
| Makale Dili | Türkçe | 
| Basım Tarihi | 04-2023 | 
| Cilt No | 20 | 
| Sayı | 1 | 
| Sayfalar | 21 / 30 | 
| Doi Numarası | 10.33437/ksusbd.1239086 | 
| Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksusbd/issue/77055 | 
| Atıf Sayıları | |
| Google Scholar | 2 |