img
img
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Öğrencilerinin Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme Becerileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Cansu Şahin KÖLEMEN Dr. Öğr. Üyesi Cansu Şahin KÖLEMEN
Yavuz Erişen
Yıldız Teknik Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Buçalışma, mesleki ve teknik ortaöğretim öğrencilerinin problem çözme veeleştirel düşünme becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi ortayakoymak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2016-2017eğitim-öğretim yılı 1. Dönem, Kadıköy TML ve Anadolu TML Lisesi, Dr. NureddinErk Perihan Erk Teknik Lisesi ve Kadıköy Anadolu Meslek Lisesinde okuyanöğrenciler ile burada görev yapan öğretmenler oluşmaktadır. Örneklem içerisinde9., 10., 11. ve 12. sınıflarda okuyan toplamda 186 öğrenci ve 86 öğretmen yeralmıştır. Araştırmada veri toplama aracı ise, Yaman (2006) tarafındanhazırlanan “Problem Çözme Becerisi Envanteri” ve Özdemir (2002) tarafındangeliştirilen “Eleştirel Düşünme Becerisi Envanteri” kullanılmıştır. Ölçmearaçları hem öğrenci hem de öğretmenlere uygulanmıştır. Toplanan verilerinanaliz aşamasında aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlüvaryans analizi ile korelasyon tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmanınsonucuna göre, problem çözme eleştirel düşünme becerilerinin, akademik başarıyıolan etkisi kuvvetli olduğu yönündedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Türkiye Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2587-1390
Dergi Tarandığı Indeksler Scientific Indexing Services
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2017
Cilt No 2
Sayı 2
Sayfalar 42 / 60
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/338204
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 29

Paylaş