| Yazarlar (1) | 
|  Dr. Öğr. Üyesi Cansu Şahin KÖLEMEN Beykoz Üniversitesi, Türkiye | 
| Özet | 
| Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler toplumsal yaşamın her alanında etkili olmaktadır. Teknolojik gelişmelerin dahil olduğu alanlardan biri de eğitimdir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim-öğretim süreçlerine dahil olmasıyla birlikte konuşulan kavramlardan biri uzaktan eğitimdir. Uzaktan eğitim ile öğrenme süreci zaman ve mekândan bağımsız olmasından dolayı yaşam boyu öğrenme kavramını doğurmuştur. Yaşam boyu öğrenme herhangi bir kısıtlama olmaksızın bireyin bulunduğu her yerde öğrenmenin gerçekleşmesi olarak ifade edilmektedir. Yaşam boyu öğrenmenin etkilediği en önemli nokta eğitimde fırsat eşitliğidir. Çünkü yaşam boyu öğrenme bireyi merkeze almaktadır. Bundan dolayı okulun rolünü değiştirerek, okul dışı öğrenmeye önem vermektedir. Böylece öğrenenin kişisel gelişimini desteklemektedir. Bununla birlikte topluma ekonomik büyümeye açıdan yarar sağlamaktadır. Ayrıca eğitimin belli bir zaman aralığına tabii tutulmaması gerektiğini vurgulamaktadır. Sağladığı avantajlar göz önünde bulundurularak eğitim sistemi içerisinde de bu beceriye yer verilmesi gerekmektedir. İfade edilen sebeplerden yola çıkarak bu çalışmada uzaktan eğitimle öğrenim gören öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimine etkisi incelenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma da uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Uygun örnekleme yöntemi ile bu çalışma için toplamda 251 katılımcıya ulaşılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak 2015 yılında geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilim” ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde gruplar arası ön-test ve son-test puanlarına ilişkin farklılıkları belirlemek için gruplar arası bağımsız t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda uzaktan eğitim ile öğrenim gören grubun uzaktan eğitim ile öğrenim görmeyen gruba göre yaşam boyu öğrenmeye eğilimlerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. | 
| Anahtar Kelimeler | 
| Makale Türü | Özgün Makale | 
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale | 
| Dergi Adı | İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi | 
| Dergi ISSN | 2147-1185 | 
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN | 
| Makale Dili | Türkçe | 
| Basım Tarihi | 09-2023 | 
| Cilt No | 12 | 
| Sayı | 3 | 
| Sayfalar | 1396 / 1411 | 
| Doi Numarası | 10.15869/itobiad.1259139 | 
| Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2985289 | 
| Atıf Sayıları | |
| TRDizin | 1 | 
| Google Scholar | 5 |