img
img
The Effect of Distance Education on Lifelong Learning     
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Cansu Şahin KÖLEMEN Dr. Öğr. Üyesi Cansu Şahin KÖLEMEN
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler toplumsal yaşamın her alanında etkili olmaktadır. Teknolojik gelişmelerin dahil olduğu alanlardan biri de eğitimdir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim-öğretim süreçlerine dahil olmasıyla birlikte konuşulan kavramlardan biri uzaktan eğitimdir. Uzaktan eğitim ile öğrenme süreci zaman ve mekândan bağımsız olmasından dolayı yaşam boyu öğrenme kavramını doğurmuştur. Yaşam boyu öğrenme herhangi bir kısıtlama olmaksızın bireyin bulunduğu her yerde öğrenmenin gerçekleşmesi olarak ifade edilmektedir. Yaşam boyu öğrenmenin etkilediği en önemli nokta eğitimde fırsat eşitliğidir. Çünkü yaşam boyu öğrenme bireyi merkeze almaktadır. Bundan dolayı okulun rolünü değiştirerek, okul dışı öğrenmeye önem vermektedir. Böylece öğrenenin kişisel gelişimini desteklemektedir. Bununla birlikte topluma ekonomik büyümeye açıdan yarar sağlamaktadır. Ayrıca eğitimin belli bir zaman aralığına tabii tutulmaması gerektiğini vurgulamaktadır. Sağladığı avantajlar göz önünde bulundurularak eğitim sistemi içerisinde de bu beceriye yer verilmesi gerekmektedir. İfade edilen sebeplerden yola çıkarak bu çalışmada uzaktan eğitimle öğrenim gören öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimine etkisi incelenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma da uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Uygun örnekleme yöntemi ile bu çalışma için toplamda 251 katılımcıya ulaşılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak 2015 yılında geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilim” ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde gruplar arası ön-test ve son-test puanlarına ilişkin farklılıkları belirlemek için gruplar arası bağımsız t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda uzaktan eğitim ile öğrenim gören grubun uzaktan eğitim ile öğrenim görmeyen gruba göre yaşam boyu öğrenmeye eğilimlerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2147-1185
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2023
Cilt No 12
Sayı 3
Sayfalar 1396 / 1411
Doi Numarası 10.15869/itobiad.1259139
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2985289
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 5
The Effect of Distance Education on Lifelong Learning

Paylaş