img
img
Elektronik Portfolyo Oluşturmanın Öğrencinin Akademik Öz Düzenleme Becerisine Etkisi    
Yazarlar (2)
Ergün Akgün
Bahçeşehir Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Cansu Şahin KÖLEMEN Dr. Öğr. Üyesi Cansu Şahin KÖLEMEN
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada e-portfolyo oluşturmanın öğrencilerin akademiköz düzenleme becerisine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemibelirlenirken, öğrencilerin teknoloji okuryazarı olup e-portfolyo uygulamasınısorunsuzca kullanabilmeleri için Bilgi Teknolojileri dersini almışolmaları şartı aranmıştır. Bu şartı sağlayan 88 ön lisans öğrencisi ilearaştırma yürütülmüştür. Araştırma deseni olarak nicel araştırma yöntemleriiçerisinde yer alan Solomon dörtlü grup modeli kullanılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak Akademik Öz Düzenleme Ölçeğikullanılmıştır. Verilerin analizinde gruplar arası öntest ve sontest puanlarınailişkin farklılıkları belirlemek için gruplar arası bağımsız t-testikullanılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre e-portfolyo etkinlikleri uygulanangrubun uygulanmayan gruba göre öz düzenleme becerilerinindaha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1302-5600 Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler Scopus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2020
Cilt No 49
Sayı 227
Sayfalar 117 / 140
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1077537
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6
Google Scholar 13

Paylaş