img
img
Seyahat acentalarının satış geliştirme faaliyetlerinin X ve Y kuşağı tüketicilerin tatil satınalma kararlarına etkisi  
Yazarlar (1)
Nur Ertürk
Devamını Göster
Özet
Turizm endüstrisine seyahat acentalarının katkıları oldukça fazladır. Seyahat acentaları rakiplerinden bir adım önde olabilmek ve tüketicilerin sadakatlerini kendi bünyelerine çekebilmek adına satış geliştirme faaliyetleri gerçekleştirmektedir. Acentaların bu faaliyetleri, tüketicilerin satın alma davranışlarını ve demografik özelliklerini de dikkate alarak gerçekleştirmesi gerekmektedir. Çünkü her bireyin satın alma davranışı kendi içerisinde sosyal, kişisel ve psikolojik faktörlere göre farklılık gösterebilmektedir. Bu nedenle çalışmanın amacı, seyahat acentalarının uyguladığı satış geliştirme faaliyetlerinin tüketicilerin kişisel faktörlerden olan yaş değişkeni dikkate alınarak, X ve Y kuşağı tüketicilerin tatil satın alma kararlarında seyahat acentalarının satış geliştirme faaliyetlerine yönelik tutumlarını belirleyebilmek, kuşaklar arasında farklılık olup olmadığını ortaya koyabilmek ve hangi satış geliştirme faaliyetinin hangi kuşak ...
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı PQDT-Global
Dergi Tarandığı Indeksler
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2019
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 4

Paylaş