img
img
İŞVEREN MARKASI ALGISININ ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÖZEL BİR HAVAYOLU ŞİRKETİNDE BİR UYGULAMA   
Yazarlar (3)
Nazlı Temoçin
Bahçeşehir Üniversitesi, Türkiye
İsmet Burçak Vatansever Durmaz
Bahçeşehir Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Cafer Şafak EYEL Doç. Dr. Cafer Şafak EYEL
Devamını Göster
Özet
Bu çalışma çerçevesinde, işveren markası algısının örgütsel bağlılık üzerindekietkisi araştırılmıştır. Anket tekniğiyle veri toplanmıştır. İşveren markası algısınıölçmek üzere Terlemez (2012) tarafından geliştirilen, iki boyut ve 12 ifadedenmeydana gelen “İşveren Markası Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Örgütsel bağlılığıölçmek üzere Allen ve Meyer (1990) tarafından geliştirilen, üç boyut ve 18 ifadedenmeydana gelen “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma, özel birhavayolu şirketinde çalışan 453 kabin memuru üzerinde uygulanmıştır. Yapılanhipotez testleri neticesinde, tüm hipotezler kabul edilmiştir. Buna göre, işverenmarkası algısının örgütsel bağlılık üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı etkisi bulunduğutespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Doğuş Üniversitesi Dergisi
Dergi ISSN 1302-6739
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 22
Sayı 1
Sayfalar 39 / 55
Makale Linki http://journal.dogus.edu.tr/index.php/duj/article/view/1323
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş