img
img
SON KİLOMETRE TESLİMATTA YEŞİL İŞBİRLİĞİNİN YEŞİL SATIN ALMAYA ETKİSİ: İŞLEM MALİYETİ TEORİSİ İLE KAVRAMSAL BİR ÇALIŞMA    
Yazarlar (2)
Serdar Pirtini
Marmara Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Başak KURU Dr. Öğr. Üyesi Başak KURU
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Beklenmedik durum (contingency), işlem maliyeti (transaction cost) ve güven (trust) teorilerine1 dayanarak, son kilometre teslimatlarda markalar ve müşteri arasındaki yeşil işbirliğinin, tüketicilerin yeşil teslimat aracılığıyla satın alma etkisini araştıran bu çalışmanın temel amacı çevrimiçi satın alma süreçlerinde tüketicilerin markalarla son kilometre teslimatlarda yeşil işbirliği yapmasını sağlamaktır. Ayrıca markaların son kilometre yeşil teslimat için tüketicilere işlem maliyeti ve güven teorilerine dayanarak sağlaması gereken alternatifleri göstermektir. Çalışma işlem maliyeti ve güven teorilerini, yeşil iş birliği ve tüketicilerin sürdürülebilir davranışları ile ilişkilendirerek literatürü zenginleştirmektedir. Bu bağlamda, çalışma çevrimiçi satın alma sürecinde, son kilometre yeşil teslimat için işlem maliyetinin ve güvenin etkisini kavramsal olarak ele alırken; beklenmedik durum teorisi ile yeşil işbirliğinin önemine literatür incelemesi ile değinmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Beykoz Akademi Dergisi
Dergi ISSN 2147-8082
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 12
Sayı 1
Sayfalar 261 / 272
Doi Numarası 10.14514/beykozad.1439981
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/beykozad/issue/85387/1439981