img
img
Entrepreneurship as a social and economic activity in Islamic economy: A qualitative analysis   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Ümit Deniz İLHAN Doç. Dr. Ümit Deniz İLHAN
Zehra Nuray Nişancı
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Müslümanlar, İslam dininin kulun yüce yaratıcı Allah ile olan münasebetine ve yükümlülüğündeki ibadetlere işaret ettiğine ve hayatın her alanını düzenleyici detayları kapsadığına inanmaktadırlar. Bu yönüyle İslamiyet, insanlara yaşam biçimlerine hitap edecek şekilde rehberlik eden ve kapsamlı değerler sunan bir dünya görüşü ve yaşam biçimi olarak görülmektedir. Nitekim yine Müslümanlar, İslam dininin kutsal kitabı Kuran-ı Kerim’in, “mânâ, işaret veya hüküm içeren, kısa veya uzun cümleler” olarak ifade edilebilen 6000’den fazla ayet ve “ayetlerden oluşan belirli bölümler” olarak ifade edilebilen 114 sure halinde MS 600’lü yıllar boyunca 23 yılda Allah tarafından Cebrail adındaki melek aracılığıyla İslam dininin peygamberi Hz. Muhammed'e vahiyler halinde iletildiğine inanmaktadırlar. Hz. Muhammed'in davranışları ve sözleri olduğu kabul edilen Sünnet ise Hadisler aracılığıyla günümüze kadar ulaşmıştır. Daha açık bir ifadeyle Sünnet, Hz. Muhammed'in Müslümanlarca uyulması gerekli sayılan davranışları ve herhangi bir konuda söylemiş olduğu sözleri olup bir rivayet zinciri ile kendisine isnad edilen bu davranış ve sözler, sözlü kültür ürünleri olan Hadisler aracılığıyla aktarılagelmiştir. Bu nedenle İslam dininin referans kaynağı olarak Kur’an-ı Kerim’in ve Sünnetin hayatın her alanında olduğu gibi sosyal ve iktisadi faaliyetlere ilişkin İslami ekonomik yapının da çerçevesini çizmiş olduğunu söylemek doğru bir çıkarımdır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Bilimname
Dergi ISSN 1304-1878
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2020
Cilt No 42
Sayfalar 63 / 87
Doi Numarası 10.28949/bilimname.704704
Makale Linki doi.org/10.28949/bilimname.704704
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Entrepreneurship as a social and economic activity in Islamic economy: A qualitative analysis

Paylaş