img
img
THE IMPACT OF CELEBRITY ENDORSEMENTS IN DIGITAL ADVERTISING ON CONSUMER PURCHASE BEHAVIOUR: EVIDENCE FROM INSTAGRAM USERS IN PAKISTAN   
Yazarlar (2)
Asma Nayyar
Doç. Dr. Ümit Deniz İLHAN Doç. Dr. Ümit Deniz İLHAN
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışma, dijital reklamcılıkta ünlü onayının tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkisini, özellikle Pakistan’daki Instagram kullanıcıları üzerinde incelemektedir. Instagram gibi sosyal medya platformları pazarlama stratejilerinin giderek daha merkezine gelmesiyle, ünlülerin onaylarının tüketici kararlarını nasıl etkilediğini anlamak ve dijital varlıklarını güçlendirmek isteyen işletmeler için kritik önem taşımaktadır. Bu nedenle bu çalışma, ünlü onayının üç boyutu -ünlünün çekiciliği, güvenilirliği ve uzmanlığı- ile tüketici satın alma davranışı arasındaki ilişkiyi, 300 Pakistanlı üniversite öğrencisinden (53% kadın, 47% erkek) toplanan nicel bir anket verisini analiz ederek araştırmayı amaçlamaktadır. Bulgular, ünlü onayının tüketici satın alma davranışını anlamlı ve olumlu bir şekilde etkilediğini ortaya koyarak, dijital pazarlama stratejilerini optimize etmek isteyen işletmeler için önemli içgörüler sunmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Beykoz Akademi Dergisi
Dergi ISSN 2147‑8082
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2025
Cilt No 13
Doi Numarası 10.14514/beykozad.1567781
Makale Linki https://doi.org/10.14514/beykozad.1567781