img
img
Kurumsal Toplumsal Sorumluluk ve Ülküsel Tüketicinin Kurgulanması (İşletmecilikte Yeni Yaklaşım Duyarlı İşletmecilik Ekosistemleri)   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Serap BOZKURT Dr. Öğr. Üyesi Serap BOZKURT
Devamını Göster
Özet
Belirsizlik, insanoğlunun yüzyıllardır baş etmekte zorlandığı bir olgudur. Geleceği bilememek, nelerle karşılaşacağını kestirememek çaresizlik hissettiren bir duygu olduğundan, insan kendi hayatının kontrolünü eline alabilmek arzusundadır. Tıpkı insanlar gibi işletmeler de belirsizlikten rahatsız olurlar. Amansız iş dünyasında ayakta kalabilmek, rakiplerinin bir adım önüne geçe-bilmek ve değişen çevre koşullarına uyum sağlayabilmek için işletme yöneticileri stratejiler belirlerler.Klasik işletmecilik anlayışında işletmenin temel amacı, kâr elde etmektir ve bütün stratejiler bu amaç üzerine oluşturulur. Sanayi devriminden yirminci yüzyılın sonlarına kadar bu anlayış, katı ve bencil bir şekilde uygulanmıştır. Gezegenimizin kaynakları hızla tüketilmiş, çevreye zarar verilmiş ve toplumla-rın sosyal yapısında bozulmalar meydana gelmiştir. Kâr edilmiştir ancak neyin pahasına bu kâr elde edilmiştir? Çalışanların ve toplumun mutluluğu ve refahı artmış mıdır? Toplumlar kalkınmış mıdır? Sadece işletmelerin kârlı çıktığı bir denklem artık sürdürülemez hâle gelmiştir.
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı İşletmecilikte Yeni Yaklaşım Duyarlı İşletmecilik Ekosistemleri
Bölüm(ler) Kurumsal Toplumsal Sorumluluk ve Ülküsel Tüketicinin Kurgulanması
Kitap Türü Kitap Bölümü
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
ISBN 978-625-398-309-3
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Ankara
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş