img
img
SEMIOTIC ANALYSIS OF CULTURAL CODES IN PERSONALIZED BRAND EXPERIENCES: REFLECTIONS ON RESPONSIBLE CONSUMPTION IN THE CASE OF MCDONALD'S TURKEY   
Yazarlar (3)
Prof. Dr. Pınar Seden MERAL Prof. Dr. Pınar Seden MERAL
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Serap BOZKURT Dr. Öğr. Üyesi Serap BOZKURT
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Ahu Samav UĞURSOY Dr. Öğr. Üyesi Ahu Samav UĞURSOY
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Objective: This study explores how McDonald’s Turkey integrates cultural codes into personalized consumer experiences using glocalization strategies. It investigates how semiotic analysis reveals the cultural meanings that enhance brand relevance in local contexts. Theoretical Framework: Grounded in semiotics and cultural theory, the study draws on...
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Lifestyle & SDG'S Review
Dergi ISSN 965-730X
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q4
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 07-2025
Cilt No 5
Sayfalar 1 / 17
Doi Numarası 10.47172/2965-730X.SDGsReview.v5.n06.pe06938
Makale Linki https://sdgsreview.org/LifestyleJournal/article/view/6938