img
img
İtibar Yönetiminde Etik Liderlik, Etik Örgüt Kültürü, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar İlişkileri Üzerine Kuramsal Bir Çalışma   
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Nigar Çağla MUTLUCAN Doç. Dr. Nigar Çağla MUTLUCAN
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Son yıllarda sıkça görülen finansal krizler ve şirket skandalları sebebiylekurumların itibarları yara almıştır. Dolayısıyla, itibar yönetimi konusununönemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu sebeple, kurumsal itibarın artırılabilmesindeve sürdürülebilmesinde rol oynayabilecek değişkenler araştırılmıştır, budeğişkenler etik liderlik, etik kültür ve kurumsal sosyal sorumluluktur. Yapılanliteratür taramasında özellikle etik liderlik ve etik kültür kavramlarınınkurumsal itibarla henüz çok fazla ilişkilendirilmediği ve bu konuda daha fazlaçalışma yapılması gerektiği görülmüştür. Oluşturulan kuramsal modelde etikkültürün, etik liderliğin ve kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal itibarüzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olacağı öngörülmüştür. Ayrıca, modeldeetik örgüt kültürünün, etik liderlik ve kurumsal itibar arasındaki ilişkide kısmiaracı değişken olarak rol alacağı tahmin edilmiştir. Son olarak çalışmanınkısıtları ve bundan sonraki çalışmalarda araştırılabilecek konular sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Uygulamalı Ekonomi ve Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 2667-7210
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2019
Cilt No 1
Sayı 2
Sayfalar 19 / 35
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/843269
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 12

Paylaş