img
img
OKUL ÖNCESİNDE SANAT EĞİTİMİNİ DESTEKLEME AMACIYLA HAZIRLANAN ARAŞTIRMA MODELİNİN OKULLAR ARASINDA KARŞILAŞTIRILMASI   
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Merva Kelekçi OLGUN Doç. Dr. Merva Kelekçi OLGUN
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
İnsan dünyaya geldiği andan itibaren öğrenmeye programlanmıştır. Öğrenmenin her çeşidini kavrayabilen insan, gelişimi devam ettiği müddetçe öğrenmeye açıktır. Zamanla gelişen teknoloji ve öğrenme modelleri de bu duruma göre değişkenlik göstermiştir. Bireyin, küçük yaşlardan itibaren öğrenme hızı diğer yaşlara oranla daha hızlı ve basittir. Bu sebeple sanat eğitimi küçük yaşlardan öğrenilmeye başlandğında diğer bilimlerde de kolay bir biçimde öğrenmeye zemin hazırlayacaktır. Sanat eğitimi herkes tarafından anlaşılabilir olmalıdır. Okul öncesi dönemde sanat eğitimine başlanması, bireyin gelişiminde olumlu katkılar sağlayacaktır. Gelişen dünya içinde teknolojiden yararlanarak okul öncesi bireylerin sanat eğitimi için aplikasyon uygulaması geliştirmek onların görsel zekalarının öğrenme üzerindeki devamlılığını sağlayarak güçlenmesine yardımcı olacaktır. Okul öncesi bireyin gelişimine uygun olarak hazırlanacak olan uygulamaların kişinin, dikkatini çeken grafiklerin bir arada kullanılması öğrenmeyi hızlandıracaktır. Okul öncesi 4-6 yaş aralığındaki bireyler üzerinde geliştirilen sanat eğitimi aplikasyon uygulaması, yapboz tekniği kullanılarak hazırlanmıştır. Devlet ve özel anaokullarında olan bireylerin tablet kullanımındaki öğrenme durumu karşılaştırılmıştır. Bu uygulamanın içeriğinde dünyaca ünlü ressamlar ve eserleri kullanılmıştır. Ressamlar ve eserleri bireylerin öğrenme düzeylerine göre seçilerek hazırlanmıştır. Geliştirilen aplikasyonla, okul öncesi bireylerin, sanat eğitim kazanımlarının arttırılmasına, yaşam boyu öğrenme kültürünün yerleşmesine ve gelişimlerini destekleyerek akademik becerilerine aktarmaları amaçlanarak hazırlanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Beykoz Akademi Dergisi
Dergi ISSN 2147-8082
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2022
Cilt No 10
Sayı 1
Sayfalar 145 / 157
Doi Numarası 10.14514/BYK.m.26515393.2022.10/1.145-157