img
img
SOSYAL MEDYA PAZARLAMASININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA TUTUMLARINA ETKİSİ: KUŞAKLAR ARASI FARKLILIKLARA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA    
Yazarlar (2)
Altuğ Caner Kara
Dr. Öğr. Üyesi Aysun VARAN Dr. Öğr. Üyesi Aysun VARAN
Beykoz Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, sosyal medya kanallarında reklamı yapılan ürün veya hizmetlerin Y ve Z kuşakları baz alınarak satın alma tutumlarında farklılık olup olmadığını incelemektir. Araştırmada kolayda örneklem yöntemi kapsamında 500 katılımcıya anket formu ile ulaşılmıştır. Çalışmada verilerin analizi için SPSS 26 ve AMOS 24 paket programları kullanılmıştır. Verilerin analizi için Pearson Korelasyon testi, Doğrulayıcı Faktör Analizi, Yol Analizi ve Çoklu Grupla Düzenleyici Etki Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Y ve Z kuşağı arasında reklamların rahatsız ediciliğinin satın alma tutumuna etkisi açısından anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Beykoz Akademi Dergisi
Dergi ISSN 2651-5393
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2023
Doi Numarası 10.14514/beykozad.1266068
Makale Linki http://dx.doi.org/10.14514/beykozad.1266068